ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

کارگاه‌های روانشناسی دانشگاه تهران

به گزارش مشاورنیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا :

افراد زیادی هستند که برای بالا بردن مهارت‌های درمانگری به کارگاه‌های تخصصی نیاز دارند. در واقع تشکیل دادن دوره‌هایی که تاثیر زیادی در روند درمانی ایجاد کند، فواید زیادی در درمان دارد. مطالب با ارزش و به‌روز در این دوره‌ها تغییرات زیادی را در روانشناسی خواهد داشت. شما با هر نوع دانشی در روانشناسی می‌توانید در کارگاه های روانشناسی شرکت کنید و بهره ببرید.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران، دانشجویان رشته روانشناسی نمی‌توانند تنها به آموزش‌های دانشگاهی بسنده کنند، زیرا برای موفقیت و کسب دانش تخصصی در زمینه درمان، نیازمند تجربه و مهارت‌های عملی هستند. در این راستا، دانشگاه تهران با توجه به نیازهای روزافزون این حوزه، کارگاه‌های روانشناسی پسادانشگاهی را برای دانشجویان و روانشناسان در آدرس (tvf.ir) طراحی کرده است. این دوره‌ها به آنها فرصت می‌دهد تا با به‌روزترین روش‌ها و تکنیک‌های درمانی آشنا شوند و به صورت عملی در محیط‌های واقعی کار کنند. این نوع آموزش‌های تکمیلی نه تنها به غنای علمی آنها می‌افزاید، بلکه باعث بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده می‌شود.

دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران

فضایی که هر نوع پیشرفتی در زمینه روانشناسی را بخواهید در آن داشته باشید، دانشکده روانشناسی این دانشگاه است. با به‌کار بردن تجربه‌های اساتید با سابقه و ارائه کردن دانش روز سطح علمی افزایش خواهد یافت. همین موضوع روند پیشرفت علم روانشناسی را از طریق دانشجویان بیشتر می‌کند. شرایطی وجود دارد که باعث می‌شود، انتقال دانش با فناوری‌های به‌روز در زمان مناسب انتقال داده شود.

پروژه‌هایی که در این دانشکده با کمک اساتید اجرایی می‌شوند، پاسخی مناسب به برخی از مشکلات جامعه است. اگر به‌درستی فضای موجود در دانشکده استفاده گردد، اجرای کارگاه‌ های روانشناسی در روند پیشبرد اهداف علمی موثر خواهد بود. دانشکده برای کمک به دانشجویان در جهت استفاده از دانش خود شرایطی را برای ارائه طرح‌های روانشناسی فراهم می‌کند. همین موضوع سطح علمی دانشکده را افزایش می‌دهد. در این دانشکده شما می‌توانید در مقاطع دکترا نیز تحصیل خود را ادامه دهید.

انواع کارگاه‌ های روانشناسی

کارگاه‌هایی که دانشکده روانشناسی دانشگاه برگزار می‌کند به‌دلیل تدریس بهترین اساتید و افراد موفق در زمینه روانشناسی بازدهی بالایی دارد. همین موضوع نقش مهمی در موفقیت شرکت‌کننده در دستیابی به اهداف روانشناسی خواهد گذاشت. ازآنجایی‌که تنوع دوره‌های آزاد در این زمینه علمی بسیار است، مهارتی که مدنظر دارید، بهبود می‌یابد.

این نوع کارگاه‌ها در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شوند که جذابیت آن‌ها را بیشتر کرده است. در واقع شما برای هر موضوعی که در تحصیل یا کار خود نیاز دارید می‌توانید در این کارگاه‌ها شرکت کنید. استفاده کردن از کارگاه‌های متنوع دید واضح‌تری را برای شما ایجاد خواهد کرد. در همین راستا چند نمونه کارگاهی که محبوبیت زیادی دارد را نام می‌بریم.

  • دوره ACT یا درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نوجوان
  • دوره نوروفیدبک
  • دوره مداخله درمانی TF-CBT کودک آزاری
  • دوره مشاوره پیش از ازدواج
  • دوره CBT (درمان شناختی رفتاری) کودک و نوجوان
  • دوره لایف کوچینگ یا کوچینگ زندگی
  • دوره مربیگری مهارت‌های زندگی
  • دوره MMT
  • دوره های زوج درمانی
  • دوره تربیت درمانگر کودک و نوجوان
  • دوره های مشاوره بالینی و تشخیصی
  • دوره طرحواره درمانی
  • دوره بازی درمانی
  • دوره های سوپرویژن روانشناسی

شما به‌عنوان یک روانشناس یا علاقه‌مند به این مباحث آشنایی با موضوعات دارید، اما به‌روز شدن دانش مهم است. در واقع با در نظر گرفتن تغییرات اساسی در روش درمانی بسیاری از بیماران سریع‌تر به نتیجه خواهند رسید. به‌همین‌دلیل نیاز دارید که برای بهبود توانایی در این کارگاه‌ها حضور داشته باشید.

همچنین استفاده از تکنیک‌های متنوع یکی از اهداف دوره های روانشناسی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. شرکت‌کنندگان می‌توانند از مطالبی که در دوره آزاد روانشناسی ارائه می‌شود، مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنند. همین موضوع تغییرات زیادی را در پیشبرد اهداف کارگاه‌ها خواهد گذاشت.

اهداف برگزاری دوره های آزاد روانشناسی

روانشناسان با درمان‌هایی که به‌کار می‌برند، تغییرات زیادی در کیفیت زندگی مراجعین ایجاد می‌کنند. به‌همین‌دلیل باید نسبت‌به اهداف دوره های روانشناسی و نیازهای موجود توجه کرد. اگر مهارت‌های مورد نیاز در روانشناسی به‌درستی تشخیص و رشد یابد، بازدهی درمانی شما بهتر می‌شود. این جریان با استفاده از مطالب علمی که اساتید با تجربه‌های حرفه‌ای خود به‌دست آورده‌اند، ارزش توجه کردن را دارد.

در هر دوره‌ای برنامه‌ها برای اجرایی کردن دانش موجود در نظر گرفته می‌شود. همین جریان علاقه‌مندی شما را به ادامه دادن و حضور در دوره‌های مرتبط بیشتر می‌کند. اهدافی که در این دوره‌های آزاد در نظر گرفته شده است، تاثیرات زیادی را در حوزه روانشناسی خواهد گذاشت. به‌همین‌دلیل در ادامه به این اهداف بیشتر اشاره می‌شود.

  • آشنایی با مباحث به‌روز روانشناسی
  • بهبود روند درمانی با استفاده از تکینک‌های جدید
  • در میان گذاشته‌ شدن اطلاعات کاربردی در روانشناسی
  • امکان فعالیت داشتن به‌صورت حرفه‌ای در روانشناسی

این سبک آموزش به‌دلیل کوتاه بودن زمان باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید حضور داشته باشید. در واقع ملزم شدن به استفاده از مطالب کارگاه های روانشناسی تاثیرات زیادی را در موفقیت کاری دارد. شما با هزینه فرصتی که انجام می‌دهید، محتواهای کاربردی و علمی را در زمینه کاری استفاده خواهید کرد.

این شرایط در توسعه دادن حرفه‌ی شما بسیار سودمند است و نتایج مطلوبی را به‌همراه دارد. با در نظر گرفتن نقش یک روانشناس در زندگی افراد باید با دوره‌هایی منحصربه‌فرد این نیاز رفع گردد. در این زمینه حضور فعال داشتن در کارگاه‌ها باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

تاثیر کارگاه‌ های روانشناسی در روند کاری

اگر در مورد فواید حضور در کارگاه های روانشناسی تردید دارید، بازخوردهای شرکت‌کنندگان قبلی را بررسی کنید. در این دانشگاه براساس نیازهای موجود روانشناسی برای پیشرفت کاری برنامه‌ریزی دقیقی برای کارگاه‌ها در نظر گرفته‌اند. همچنین با گواهینامه‌هایی که دریافت می‌کنید می‌توانید در حیطه کاری خود حرفی برای زدن داشته باشید. شما با دیدگاهی متفاوت به موضوعات و مشکلات مراجعه‌کنندگان نگاه خواهید کرد.

در روانشناسی به‌دلیل گسترده بودن زمینه‌های کاری باید توجه کنید که با کدام کارگاه نیازهای شما تامین می‌شود. با در نظر گرفتن تغییرات در دوره‌های درمانی برای بالا بردن عملکرد روانشناسی باید تجربه‌های خود را افزایش دهید. اگر علاقه دارید که زمینه کاری را تغییر دهید، بهترین کار مشورت گرفتن و آشنایی با مباحث مهم آن زمینه است. در واقع حضور پیدا کردن در این نوع دوره‌های آزاد تاثیراتی را در روند کاری دارد که در ادامه بیان می‌شود.

  • بهبود یافتن جلسات درمانی
  • توانایی یافتن در برنامه‌ریزی برای ارتقا دانش
  • توسعه یافتن مهارت‌های شناختی و حل مسائل مراجعین
  • آشنایی با افراد موفق و فعال در زمینه کاری

این تاثیرات باعث خواهد شد که بتوانید برای توسعه کاری خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری را داشته باشید. در واقع با در نظر گرفتن اهداف دوره های روانشناسی شرایط برای تغییرات مهم کاری نیز فراهم می‌شود. این موضوع تاثیرات زیادی را در رشد و همکاری با دیگر روانشناسان خواهد گذاشت.

بسیاری از دانشجویان نیز برای آگاهی بیشتر داشتن با مباحثی که در حال مطالعه هستند این دوره مفید است. هر نوع تغییری در این رشته باعث می‌شود که جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم. همین موضوع اهمیت بالا بودن دانش روانشناسان و نیاز به کارگاه‌ های روانشناسی را بیشتر می‌کند.

برای بهبود دادن دانش و استفاده از تکنیک‌های جدید روان‌درمانی نیاز است که در دوره‌هایی معتبر حضور داشته باشید. چنین موقعیتی را می‌توانید در کارگاه های روانشناسی که دانشگاه تهران برگزار کرده است، تجربه کنید. شما با به‌کار گرفتن مطالب و نکات این کارگاه‌ها نتایج کاری را به‌صورتی حرفه‌ای تغییر خواهید داد. به‌همین‌دلیل برای توسعه و رشد در زمینه‌های روانشناسی باید فرصت‌های موجود را مورد بررسی قرار دهید.

آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج