محسن نیازی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: پژوهشها نشان میدهد که فعالیت و بازی میتوانند بر بهبود توانایی ارتباطی، رشد مهارتهای اجتماعی و ایجاد هماهنگی حرکتی کودکان اتیسم، تأثیر قابلتوجهی داشته باشد.
وی تأکید کرد: بازیها، فرصتی برای پیوند کودکان اتیسم با اعضای خانواده و اطرافیان است. شرکت در فعالیتها و بازیهای مؤثر، ضمن رشد مهارتها و ایجاد علاقههای جدید، میتواند منجر به ظهور و پرورش نقاط قوت آنها نیز شود.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، افزود: سرفصلهای کارگاههای تخصصی شامل آسیبشناسی روانی کودک، روانشناسی تحولی و نوروسایکولوژی، رویکرد درمانی تحول یکپارچه DIR و بازی متناسب با چالش محدودیت و اختلال خواهد بود.
نیازی گفت: دانشگاههای نسل چهارم، جامعهمحور هستند که نیازسنجی مسائل اجتماعی و تعامل با مسائل جامعه، از اولویتهای اصلی آنها است که سراهای نوآوری، بهعنوان یک کانال و حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت و جامعه عمل میکند.
وی افزود: نشست علمی بازی درمانی، توسط «علیرضا اصغرزاده» درمانگر حوزه بیماریهای «نورودژنراتیو» (NDD) در روز سهشنبه ششم شهریور از ساعت ۹ صبح در سالن آمفیتئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان ارائه خواهد شد و برای شرکتکنندگان، مدرک معتبر صادر میشود.