ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: آموزش کنترل و مدیریت استرس، راه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: آموزش کنترل و مدیریت استرس، راهکاری برای سلامت روانی است به طوری که اگر مدیریت استرس به افراد آموزش داده نشود زمینه بروز بیماری‌های روانی نیز افزایش می‌یابد.

 

بهداشت روان دانشی است که به افراد کمک می‌کند تا با ایجاد روش‌هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود را سازگار کرده و راه‌حل‌های مطلوب‌تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب کنند.

پس از تشکیل نخستین کنگره بین‌المللی بهداشت روان در سال 1930 این رشته به عنوان جزیی از علوم پزشکی درآمد.

جامعه‌ای که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم به دلیل صنعتی بودن جامعه‌ای سرشار از استرس است بنابراین بار روانی روی مردم زیاد بوده و این موضوع اهمیت توجه به بهداشت روان را دوچندان می‌کند.

در بسیاری از موارد اختلالات روانی در افراد با علایم کوچکی آغاز می‌شود که اگر به آن‌ها توجه نشود ممکن است زمینه بروز معضلات بزرگی را برای فرد ایجاد کند.

بنابراین توجه به این علایم به خصوص در نوجوانان و جوانان موجب می‌شود در آینده جمعیت سالم‌تری از بعد روانی داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سلامتی ابعاد مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اشاره کرد.

سید سعید اسکویی افزود: در کشور ما بنا به دلایل مختلف بعد روانی سلامت مغفول مانده و به آن پرداخته نمی‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از عللی که موجب شده این بعد از سلامت مغفول بماند، بار منفی آن است چراکه در اذهان عمومی این‌گونه نهادینه شده که اگر کسی بخواهد به بعد روانی سلامت خود بپردازد قطع یقین دارای اختلالات شدید روانی است.

اسکویی ادامه داد: در حالی که چنین نیست و ایجاد مشکل در سلامت روانی ممکن است از جویدن ناخن در یک کودک شروع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تصریح کرد: در بسیاری از موارد نیز اختلال در سلامت روانی از یک اضطراب کوچک شروع می‌شود که اگر به آن توجه نشود ممکن است در آینده مشکلات عدیده‌ای را برای فرد ایجاد کند.

وی با بیان این‌که جامعه کنونی یک جامعه صنعتی و سرشار از استرس است، گفت: در چنین جامعه‌ای که استرس فراوانی در آن وجود دارد، قطع یقین بار روانی بر روی مردم زیاد بوده و زمینه افزایش بیماری‌های روانی را فراهم می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ادامه داد: بنابراین اگر مدیریت و کنترل استرس به مردم به خصوص به نوجوانان و جوانان آموزش داده نشود، ممکن است در آینده به افرادی با بیماری روانی متوسط و شدید تبدیل شوند که این موضوع آمار خودکشی را نیز افزایش می‌دهد.

اسکویی تصریح کرد: بنابراین جامعه‌ای می‌تواند به عنوان یک جامعه موفق معرفی شود که بتواند به مردم آموزش‌های صحیحی در خصوص کنترل و مدیریت استرس ارائه دهد تا استرس وارد شده بر مردم جامعه منتهی به افسردگی و خودکشی نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با اشاره به مهم‌ترین علل مرگ و میر عنوان کرد: حدود 40 درصد از علت مرگ و میرها را بیماری‌های قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد.

اسکویی افزود: عدم تحرک بدنی، استرس، سیگار، فشار خون بالا و دیابت از مهم‌ترین ریزفاکتورهای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

این مسئول تصریح کرد: دومین علت مرگ و میر سرطان‌ها هستند که در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده علت 13 درصد از مرگ و میرها سرطان‌ها هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با اشاره به علل ابتلا به سرطان عنوان کرد: 30 درصد از سرطان‌ها مربوط به نوع تغذیه و 70 درصد از سرطان‌ها مربوط به شیوه زندگی است.

اسکویی با بیان این‌که عدم تحرک بدنی در ابتلا به سرطان نقش مهمی دارد، اظهار داشت: بسیاری از مردم ممکن است کار سختی داشته باشند اما فعالیت بدنی لازم را نداشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین عنوان کرد: 30 درصد مردم استان قزوین از تحرک بدنی برخوردار نیستند و این مسئله می‌تواند تهدیدی برای سلامت آنان باشد.

اسکویی با اشاره به دیگر علل مرگ و میر گفت: پس از بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها، سوانح و تصادفات جاده‌ای با 5,11 درصد بیشترین عامل مرگ و میر در این استان را تشکیل می‌دهند.

فارس

آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج