مدیریت خشم
نویسندگان: پاتریک ریلی و مایکل شاپ شایر؛مترجم: فرزاد نصیری؛ سال انتشار: 1392؛ ناشر: انتشارات ارجمند
بخش اول: معرفی کتاب کتاب مدیریت خشم نوشتهی پاتریک ریلی و مایکل شاپ شایر در سال 2003 برای نخستین بار چاپ شد. این کتاب شامل 10 فصل است که فرایند 12 جلسهای مدیریت خشم را به روش شناختی رفتاری تشریح میکند. بخش دوم: خلاصهای از کتاب این کتاب جهت درمانِ مشکلاتِ خشم افراد، طراحی شده است و شامل 12 جلسه درمانِ گروهی مدیریت خشم به روش شناختی رفتاری است. مدل درمانی مورد استفاده در این کتاب، ترکیبی از مداخلات شناختی، آرمیدگی و مهارتهای ارتباطی است. در طی جلسات درمان، راهبردهای مختلفی برای مقابله با آغاز و تداوم خشم آموخته میشوند و جهت تثبیت و یادگیری بهتر این راهبردها نیز تکالیفی به شرکتکنندگان داده میشود. از جمله راهبردهایی که در این کتاب آمده است میتوان به وقفه، آرمیدگی از طریق تنفس، آرمیدگی پیشروندهی عضلات، توقف فکر و جرأتورزی اشاره کرد. بخش سوم: معرفی نویسندگان نویسندگان این کتاب، دکتر ریلی و دکتر شاپ شایر، هر دو عضو مرکز درمانی سان فرانسیسکو هستند و سالها در زمینهی درمان مشکلات خشم و پرخاشگری به تحقیق پرداختهاند که در نهایت حاصل آن طراحی درمان مشکلات خشم به شیوهی شناختی رفتاری توسط آنها بوده است. بخش چهارم: توضیحی درباره نشر کتاب به زبان فارسی
این کتاب توسط فرزاد نصیری ترجمه و از سوی انتشارات ارجمند در قالب 1100 نسخه در فروردین ماه 1392 منتشر شده است. |