ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

سخنرانی جذاب و طنز در بیان

 

 

عکس جلد کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان: 70 راهکار عملی برای خنداندن و مجذوب ساختن مخاطب

معرفی کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان: 70 راهکار عملی برای خنداندن و مجذوب ساختن مخاطب

جمال قمری در کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان درباره‌ی اهمیت قدرت سخنوری و استفاده از زبان طنز طی سخنرانی‌ها صحبت می‌کند. او با ارائه‌ی هفتاد راهکار کاملا ساده اما عملی و کاربردی به خوانندگان می‌آموزد که چطور می‌توان یک سخنرانی را به محفلی جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل کرد، خنده بر لب مخاطب آورد و به واسطه‌ی مجذوب ساختن او به سخنرانی، به خواسته‌ی خود رسید.

درباره‌ی کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان

امروزه و با پیشرفت ارتباطات اهمیت قدرت سخنوری و طرز بیان بر هیچکس پوشیده نیست. بیایید اینطور به بررسی این مسئله بپردازیم؛ دو فرد مختلف را در نظر بگیرید که در محل کار خود به مشکل خورده‌اند. هر دوی این افراد از مشکلات درون‌سازمانی رنج می‌برند که به طور مستقیم به واسطه‌ی تصمیمات رئیسشان ایجاد شده و حالا برای بهتر کردن شرایط کاری خود ناچارند تا این مسئله را با ریاست در میان بگذارند. یکی از آن دو با خوش‌رویی، ابتدا یک ارتباط درست و سریع را با رییسش برقرار می‌کند، از تصمیمات پیشین او تعریف کرده و تاثیر زحمات بی‌شائبه‌ی او را در وضعیت کنونی سازمان می‌ستاید. سپس مشکل خودش را با ملایمت و با یاری گرفتن از اصول روانشناسی بیان می‌کند و در نهایت نیز تاکید می‌کند که می‌داند رییسش بهترین تصمیم را برای حل این مشکل می‌گیرد. فرد دیگر از همان ابتدا با دلخوری و خشم با مسئله برخورد می‌کند، بدون در نظر گرفتن اصول سخنوری و روانشناسی خیلی سریع مشکل خود را عنوان می‌کند و در آخر نیز با عصبانیت از رئیسش می‌خواهد هر طور که شده این مسئله را رفع کند. به نظر شما کدام یک از این دو فرد، در بیان خواسته‌ی خود درباره‌ی یک موقعیت مشابه و مشترک موفق‌تر عمل می‌کند؟ نتیجه قابل پیش‌بینی‌ است!

جمال قمری در کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان به ذکر مواردی می‌پردازد که قدرت سخنوری شما را افزایش می‌دهد. این کتاب راهکارهایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید در کار،‌ زندگی،‌ تحصیل،‌ دوستی‌ها و حتی در ارتباط با اعضای خانواده‌ی خود هر چه بهتر و دقیق‌تر عمل کنید.

هدف نویسنده از تالیف کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان،‌ مجذوب کردن مخاطب و رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظر هر فرد است. کیفیت سخنرانی یا قدرت کلام شما می‌تواند تعیین کند که چقدر احتمال دارد مخاطب پس از پایان صحبت‌هایتان تن به خواسته‌ی شما بدهد یا اصلا به یکی از طرفداران شما تبدیل شود که از این به بعد سخنرانی‌های‌تان را دنبال کرده و در مسیری که شما خواستار آن هستید حرکت می‌کند.

باید بدانید که سخنوری و سخنرانی نیز مانند بسیاری از فعالیت‌های دیگر نظیر نقاشی، موسیقی،‌ نویسندگی و ... امری آموختنی است و با فراگرفتن راهکارهای مختلف می‌توان در این زمینه به پیشرفت چشمگیری رسید.

جمال قمری در کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان به شرح 70 راهکار ساده اما عملی و کاربردی می‌پردازد که طی سخنرانی‌ها می‌تواند سبب سرگرم‌ کردن و خنداندن مخاطبان شده و در آن‌ها اثر کند. جمال قمری که خود سخنرانی حرفه‌ای و مدرس مذاکرات و فروش در شرکت‌های بین ‌المللی است در این کتاب به ما می‌آموزد که چطور تبدیل به یک سخنران شویم، تصویر مورد نظرمان را برای مخاطب بیافرینیم، با حضار ارتباط برقرار کنیم، انرژی مخاطبان را طی سخنرانی بالا ببریم و از بداهه‌گویی در طی سخنرانی خود استفاده کنیم.

یکی از ویژگی‌های خوب این کتاب زبان خودمانی و ساده‌ی آن است که مطالعه‌ی آن را لذت بخش کرده و به آن سرعت می‌بخشد.

کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان به کوشش انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است.

کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مایلید با یادگیری راهکارهای بسیار ساده و کاربردی، قدرت سخنوری خود را افزایش دهید و میزان تاثیرگذاریتان را در مخاطبان بالا ببرید، این کتاب مناسب شماست.

در بخشی از کتاب سخنرانی جذاب و طنز در بیان: 70 راهکار عملی برای خنداندن و مجذوب ساختن مخاطب می‌خوانیم

مخاطبان سخنرانى، بخش بزرگى از محتوا و پیام‌هاى سخنرانى را فراموش مى‌کنند. این یک واقعیت تلخ براى سخنران است. هر چند در روزى که رویداد برگزار مى‌شود، ممکن است به‌طور کامل با آن محتوا ارتباط برقرار کنند و یا به ظاهر تحت‌تأثیر سخنران قرار بگیرند و احساسات خاصى را تجربه کنند.

براى این که خطر فراموش شدن پیام‌ها نزد مخاطب یا اُفت و ازبین‌رفتن اثرشان اتفاق نیافتد، راه‌هاى مختلفى وجود دارد که یک سخنران حرفه‌اى از آن‌ها بهره مى‌برد. یکى از این روش‌ها، استفاده از رسانه‌هاى متفاوت براى انتقال پیام است. پاره‌اى از سخنرانان در دام معنى تحت‌اللفظى کلمه سخنرانى اسیر مى‌شوند و سخنرانى را با سخن گفتن صرف یکسان مى‌پندارند. تنها رسانه و ابزارى که توسط این افراد مورد استفاده واقع مى‌شود، کلمات است. در نیروى کلمات شکى نیست؛ با این وجود، گاه لازم است با استفاده از یک تصویر تأثیرگذار، پیام مورد نظر منتقل یا گفتار سخنران تکمیل شود. در بعضى مواقع سخنران مى‌تواند با استفاده از صداى موسیقى و یا پخش صوتى یک مصاحبه، از رسانه صدا استفاده کند و سخنرانى را متنوع‌تر و جذاب‌تر سازد. همچنین خیلى از سخنرانان حرفه‌اى، از ویدئو به‌عنوان یک ابزار چندرسانه‌اى بهره مى‌برند و با نمایش دادن فیلم‌هاى آموزشى، انگیزشى یا هر نوع ویدئو که همراستا با اهداف و پیام‌هاى سخنران است، تلاش مى‌کنند تا علاوه بر جلب توجه مخاطب، سخنرانى خود را ماندگارتر سازند.

مخاطب نه فقط آنچه مى‌بیند و مى‌شنود را بهتر درک مى‌کند، بلکه استفاده از رسانه تصویر، احتمال حک شدن عکس در ذهن مخاطب را افزایش مى‌دهد و بهره بردن از ویدئو باعث مى‌شود مخاطب بتواند با محتواى فیلم، ارتباط عمیق برقرار کند و همذات‌پندارى با شخصیت‌هاى فیلم منجر به تثبیت پیام در ذهن او شود. به‌عنوان نمونه هنگامى که شما در حال سخنرانى پیرامون ارتباطات یا مهارت ارتباط هستید، نمایش یک فیلم با موضوع اینکه انسان‌ها با کمک ارتباط مى‌توانند حیوانات وحشى را رام کنند یا با موضوع اینکه عدم برقرارى یک ارتباط مؤثر مى‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیندازد، به سخنرانى بسیار کمک مى‌کند.

فهرست مطالب کتاب

سخنى کوتاه با خواننده
معرفى نویسنده
مقدمه مؤلف
1. تبدیل به یک سخنران شوید!
2. مخاطب را بشناسید!
3. با برگزارکننده هماهنگ شوید!
4. موضوع مهم نیست!
5. اهداف سخنرانى را مکتوب کنید!
6. پیام‌هاى اصلى سخنرانى را شفاف کنید!
7. ساختار سخنرانى را بر اساس پیام‌ها طراحى کنید!
8. روش‌هاى انتقال پیام را طراحى کنید!
9. افسار زمان را در دست داشته باشید!
10. رسانه‌هاى مختلف را ترکیب کنید!
11. استرس را مدیریت کنید!
12. سعى نکنید همه را راضى کنید!
13. براى شروع و پایان سخنرانى، برنامه تعریف‌شده داشته باشید!
14. از تجربیات واقعى خود استفاده کنید!
15. در مورد چیزى که دوست دارید حرف بزنید!
16. نکات کلیدى هر داستان را پیدا کنید!
17. سریعا به سراغ بخش بامزه بروید!
18. به اولین‌ها و خرابکارى‌هاى خود فکر کنید!
19. رنج‌هاى خود را به بازى بگیرید!
20. از اهرم‌ها استفاده کنید!
21. از قانون «3» استفاده کنید!
22. داستان‌هاى خود را در ساختار لطیفه قرار دهید!
23. قطار را از خط خارج کنید!
24. درک و غافلگیرى را ترکیب کنید!
25. مخاطب را لحظه‌اى بخندانید!
26. سى ثانیه طلایى را در ذهن بپرورانید!
27. به بدیهیات اعتراف کنید!
28. همیشه نیاز نیست مضحک باشید!
29. مظنونین همیشگى را به خاطر داشته باشید!
30. از تنش استفاده کنید!
31. از طنز غیرقابل‌انتظار استفاده کنید!
32. کلمه‌اى را که لطیفه متکى به آن است، در انتهاى جمله قرار دهید!
33. ترکیبى از استعاره و اغراق را به‌کار ببرید!
34. تصویرى را براى مخاطب خلق کنید!
35. لطیفه تعریف کنید!
36. سخنرانى‌تان را با دور تند تمرین کنید!
37. مبادا روى صحنه چیزى از یادتان برود!
38. ترجیحا لباس‌هاى تیره بپوشید!
39. بى‌درنگ با حضار ارتباط برقرار کنید!
40. اجراى سخنرانان پیش از خود را تماشا کنید!
41. ابتدا حرکات کششى انجام دهید!
42. معرفى را به لحظه‌ى پس از مقدمه موکول کنید!
43. اجازه دهید مجرى شما را به مخاطب بشناساند!
44. به‌سرعت روى صحنه بروید، اما به‌سرعت شروع نکنید!
45. اگر انرژى حضار پایین است، آن را بالا ببرید!
46. مزخرف نگویید!
47. ارتباط چشمى برقرار کنید!
48. به مخاطبان آشنا نگاه کنید!
49. بلند حرف بزنید و از اصوات پرکننده بپرهیزید!
50. میکروفن را در فاصله‌اى معقول از دهانتان بگیرید!
51. به خود و مطالبتان اطمینان داشته باشید!
52. به جاى موعظه، صحبت کنید!
53. با اشتیاق سخنرانى کنید!
54. در بیان داستان‌ها از زمان حال استفاده کنید!
55. درصورت امکان، اشاراتى به شهر محل سخنرانى داشته باشید!
56. از تصاویر و ویدئوهاى بامزه استفاده کنید!
57. سخنرانى‌تان را بیش از حد طول ندهید!
58. هیچ‌گاه سخنرانى را با پرسش و پاسخ تمام نکنید!
59. از دستانتان استفاده کنید!
60. حتما باید به‌طور کامل دیده شوید!
61. روى صحنه بازى کنید!
62. کارى به‌یادماندنى انجام دهید!
63. موارد قبلى را یادآورى کنید!
64. بداهه‌گویى کنید!
65. از صحنه استفاده کنید!
66. از به روى صحنه آوردن یادداشت‌هاى قابل مشاهده براى حضار، بپرهیزید!
67. مکث کردن را فراموش نکنید!
68. دیوار چهارم را بشکنید!
69. بگذارید بخندند!
70. مخاطب را وادار به توجه کنید!

آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج