ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

راهکاری برای درمان ناخن جویدن کودکان
به گزارش مشاور نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا :

خوردن و جویدن ناخن در کودکان یکی از موارد شایعی است که نشان می‌دهد، کودک شما تحت تاثیر مشکلی خاص تمایل به تکرار کردن این عادت نادرست در موقعیت های مختلفی دارد.

به گزارش ایسنا، به عنوان پدر و مادری که نگران سلامت روانی و روحی و البته جسمی فرزندان خود هستید، باید این موضوع را بپذیرید که کودکان شما هم گاهی اوقات عادات بدی را دنبال می‌کنند. عادات و رفتارهایی که تحت تاثیر موضوعات و شرایط مختلفی است که شاید چندان باب میلشان نیست.

خوردن و جویدن ناخن در کودکان یکی از موارد شایعی است که نشان می‌دهد، کودک شما تحت تاثیر مشکلی خاص تمایل به تکرار کردن این عادت نادرست در موقعیت های مختلفی دارد.

موقعیت‌هایی که شاید بیشتر اوقات استرس کودک دلبندتان آن را دوچندان کرده و ترس‌هایش را بابت موضوعات مختلفی تشدید می‌کنند.

بررسی علت جویدن ناخن در کودکان

جویدن ناخن از سوی کودک شما جز آن مواردی محسوب می‌شود که می‌تواند زمینه ساز برخی از عادات نادرست و رفتارهای اشتباه از سوی او شود. اگر شما نتوانید عادت جویدن بیش از حد و غیرعادی ناخن از سوی کودکتان را در سنین پایین و همان دوران کودکی از سرش بیندازید، قطعا این مشکل در زمان بزرگسالی هم همراه او مانده و می‌تواند به عنوان یک عادت نادرست برایش مسئله‌ساز شود.

 از منظر علم روانشناسی، عادت اشتباهِ جویدن ناخن تحت عنوان اونیکوفاژی شناخته شده و البته رفتاری مخرب و منفی محسوب می‌شود که به مرور زمان مشکلات بزرگی را برای فرزندتان به همراه خواهد داشت.

جویدن ناخن از سوی کودک شما می‌تواند به بد فرم شدن شکل ناخن‌ها و تخریب بافت اطراف آنها منجر شود.

این مشکل همچنین می‌تواند زمینه‌ساز برخی دیگر از مشکلات و اختلالات رفتاری در فرد شود که نادرست بوده و حذف آنها به راحتی امکانپذیر نیست.

علت جویدن ناخن در بین کودکان

جویدن و خوردن ناخن‌ها در کودکان می‌تواند علت‌های شایع بسیاری داشته باشد، اما تحت تاثیر برخی از بررسی‌های انجام شده، مهم‌ترین علت این مشکل رفتاری را می‌توان در چند مولفه مهم و اساسی دانست:

استرس بیش از حد و اندازه در مورد موضوعی که ذهن کودک را دچار تشویش کرده است.

اضطرابی که کودک در نتیجه برخی از موقعیت‌هایی که در آنها درگیر شده است، نمی‌تواند کنترلش کند.

بی‌حوصلگی ناشی از عدم سرگرمی که بتواند طی روز کودک را جذب و درگیر سازد.

⏺️بهانه‌جویی به دلیل برخی از شرایطی که کودک در آنها احساس راحتی ندارد اما نمی‌تواند در موردشان به آسانی صحبت کند.

⏺️خشم و عصبانیت بیش از حد از موضوعی که موجب می‌شود، کودک احساس ناتوانی شدید داشته باشد.

⏺️احساس ناامنی بیش از حدی که گاهی اوقات در برخورد با افراد غریبه خود را بروز می‌دهد.

⏺️گاهی اوقات هم جویدن ناخن‌ها تنها از سر عادتی اشتباه بوده و کودک شما تحت تاثیر علت خاصی این اقدام را انجام نمی‌دهد.

هر یک از این حالات به تنهایی می‌تواند زمینه ساز شرایطی شود که تحت تاثیر آن شرایط، کودک شما دوست دارد، کاری را انجام دهد که به نوعی آسیب رساندن به خودش تلقی می‌شود. اختلال جویدن ناخن نشان می‌دهد، کودک شما سعی دارد تا به نحوی رفتار کند که موجب جلب توجه شما نسبت به رفتارهای او شود. پس حواستان به این موضوع باشد که در چنین مواقعی بی تفاوت از کنار کودک خود نگذرید و هم به سراغ علت جویدن ناخن در کودکتان بروید.راهکارهای مقابله با جویدن ناخن از سوی کودکان شامل ناخن‌های کودکتان را کوتاه کنید، از داروهای مرتبط استفاده کنید، مشکل جویدن ناخن را ریشه یابی کنید و...  می‌شود.

 
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج