ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

مدرسه خوب قطب نمای سعادت است

به گزارش مشاور نیوز به نقل از خبرگزاری میگنا :

دبستان به عنوان اولین و مهم‌ترین اجتماعی که کودک بعد از خانه با آن مواجه است در شکل‌گیری یکی از دو ذهنیت رشد یا باور قدرتمند کننده و ذهنیت ایستا یا باور محدود کننده نقش بسیار مهمی دارد.

ذهنیت رشد یا پویا که در مقابل ذهنیت ایستا قرار می‌گیرد اولین بار توسط کارول مطرح شد وی ذهنیت و باور ایجاد تغییر در سرنوشت را عامل موثر و اساسی در موفقیت‌های زندگی فردی و اجتماعی دانست. فردی با ذهنیت پویا یا باور قدرتمند کننده چالش را می‌پذیرد، به سمت آن حرکت می‌کند هر آنچه برای غلبه بر چالش نیاز دارد می‌آموزد وکسب می‌کند و در نهایت بر چالش غلبه می‌کند در قله موفقیت طعم رضایت و خوشنودی حاصل از پویایی خود را می‌چشد و در صورت عدم موفقیت و تجربه شکست بدنبال راههای برداشتن موانع و شروع دوباره خواهد بود.
 
در مقابل آن ، فردی با ذهنیت ایستا یا باور محدود کننده تمرکز بر روی موانع دارد و آنها را همچون دیواری نفوذ ناپذیر می‌بیند چالش‌ها را بخشی از سرنوشت محتوم خود می‌داند امکانی برای تغییر نمی‌بیند چرا که به دنبال آگاهی و یادگیری نیست.
دبستان به عنوان اولین و مهم‌ترین اجتماعی که کودک بعد از خانه با آن مواجه است در شکل‌گیری یکی از دو ذهنیت رشد یا باور قدرتمند کننده و ذهنیت ایستا یا باور محدود کننده نقش بسیار مهمی دارد، می‌تواند اولین پله‌های نردبان زندگی کودک باشد که برای نوع مواجهه با چالش یادگیری و ایجاد ذهنیت رشد یا پویا برنامه‌ریزی داشته باشد.
دبستان مناسب برای کودکان چالش‌ها را فرصت‌هایی معرفی می‌کند برای کسب توانایی‌ها نه موانعی که پشت آن بایستند.
اکرم نصیری مدیر مجتمع آموزشی نردبان در ادامه اضافه میکند ایجاد فضای امن برای تجربه شکست بدون آسیب جدی اما واقعی یکی دیگر از وظایف یک دبستان ایده‌آل برای نسل آلفا می‌باشد حباب امنی که کودکان بدون ترس از قضاوت جرات تجربه کردن بیابند و در صورت شکست بازخورد مناسب و قدرتمند کننده دریافت کنند و قضاوت نشوند.
کودکان با دریافت بازخورد سازنده جرات اقدام بدون اضطراب و ترس از قضاوت را تمرین می‌کنند و ذهنیت رشد یا پویا شکل می‌گیرد دبستان مناسب و خوب می‌تواند با پراقدام کردن آموزش( آموزش عملی) شرایط را برای تجربه تعداد زیادی شکست و پیروزی مهیا کند تجربیاتی از هر دو نوع شکست و پیروزی به محیط آموزشی جذابیتی می‌بخشد که کودکان با اشتیاق در آن زندگی کنند و مجبور نباشند فضای خسته کننده آموزش تئوری پشت نیمکت‌های سخت و سرد مدرسه سنتی را تحمل کنند.
 
پراقدام بودن برنامه آموزشی دبستان از طرفی در ایجاد روحیه سخت کوشی در کودکان نیز موثر خواهد بود.
هر اقدام که منجر به پیروزی شود اشتیاق برداشتن چالش بعدی را ایجاد می‌کند و هر اقدامی که منجر به شکست گردد با بازخورد سازنده و بدون قضاوت اشتیاق اقدام مجدد و رفع معایب را به دنبال خواهد داشت و این دو مسیر با تکرار و تکرار رفته رفته تاب آوری و  عادت سخت کوشی و ایجاد تغییرات دلخواه را در کودکان نهادینه خواهد کرد.
تجربیات متعدد پیروزی و شکست گرفتن بازخورد سازنده و اقدام مجدد یا جدید رفته رفته ذهنیت پویا که نوعی باور قدرتمند کننده است را در کودکان ایجاد می‌کند. نمونه هایی از باورهای قدرتمند کننده یا ذهنیت رشد : «من می‌توانم» «امروز نشد دوباره امتحان می‌کنم» «این کار زمان بر است هر روز برایش اقدامی خواهم کرد» «من هنوز تمام تلاشم را نکرده‌ام» «می‌توانیم با صحبت مشکل را حل کنیم» و نمونه‌هایی از ذهنیت ایستا یا باور محدود کننده: «نمی‌توانم» «نمی‌شود» «خسته شده‌ام» «من واسه این کار ساخته نشدم» «دفعه قبل هم نشد» «استعدادش را ندارم» «من در این کار ضعیف هستم» واضح و روشن است که هر کدام از این باور ها مسیر زندگی متفاوتی را برای کودک در بزرگسالی رقم خواهد زد و به همین دلیل است که انتخاب مدرسه مناسب اهمیت زیادی در آینده فرزندان خواهد داشت
 
آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج