جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی شامگاه ۱۳ آذر در این همایش با اشاره به گزارش اخیر ISC از قرار گرفتن ۱۱ نفر از پژوهشگران این دانشگاه در بین پژوهشگران پراستناد برتر علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر خبر داد و افزود: کسب این افتخار با توجه به قدمت کم این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه ها حائز اهمیت است، با این وجود دانشگاه محقق اردبیلی با سرعت در مسیر پژوهش و فناوری در حال حرکت و کسب افتخارات متعدد است.
وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه های بین المللی نیز خوش درخشیده و در رتبه بندی شانگهای با کسب رتبه ای بالاتر از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مواد حضور دارد و در دو رشته علوم و مهندسی انرژی و کشاورزی جزو ۶ دانشگاه برتر کشور است.
حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت مشاوران در حوزه کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: این مساله باید در حوزه آموزش و پرورش جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه با ارتباطات جدید ایجاد شده با آموزش و پرورش از ظرفیت مراکز مشاوره در این حوزه استفاده خواهد شد، افزود: رشد جسمی، رشد شناختی فکری و رشد عاطفی نیز مسائلی هستند که نیاز است معلمان دوره ابتدایی با آن آشنایی داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۰۵ مرکز مجوزدار مشاوره در سطح استان، ادامه داد: از این تعداد ۱۰ مرکز مشاوره به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان و ۴ مرکز مشاوره به صورت تخصصی در حوزه تحصیلی و تربیتی فعال هستند.
دکتر محمد نریمانی رئیس سومین همایش ملی روان شناسی بالینی کودک و نوجوان نیز دانشگاه محقق اردبیلی را بازوی توانمند استان در حوزه آموزشی و پژوهشی معرفی کرد و گفت: این دانشگاه در توانمندسازی مراکز فعال روانشناسی آماده همکاری و اطلاع رسانی می باشد.
وی همچنین مشارکت، همکاری و هماهنگی بین دستگاه ها را مولفه اصلی و اثربخش نیل به اهداف همایش دانست و ارتباط دستگاه ها با دانشگاه محقق اردبیلی را در تصمیم گیری های مهم، اثرگذار دانست.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: این همایش ارتباط پژوهشی بین دانشگاه محقق اردبیلی و حوزه علمیه را مستحکم تر نموده و تابع وحدت حوزه علمیه و دانشگاه هستیم.
رئیس سومین همایش ملی روان شناسی بالینی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه اثر بخش ترین فایده این همایش مشارکت است، کار تیمی را در حوزه آموزش و پژوهش اصلی ترین مولفه سرمایه اجتماعی معرفی کرد و افزود: روحیه کار تیمی در آموزش و پژوهش فراتر از داخل دانشگاه است و بدون همکاری و مشارکت ارگان ها و سازمان ها امکان پذیر نمی شد.
وی با بیان اینکه برای این همایش ۴۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که با بررسی هیات داوران ۳۸۰ مقاله پذیرش شد، ابراز امیدواری کرد: فرهنگ روانشناسی بالینی در بین خانواده ها جایگاه خود را پیدا کند.