وی در این جلسه انتظارات اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان را از معاونین پرورشی و تربیت بدنی در 12 شاخص به شرح ذیل تشریح کرد
1- تخصصی شدن مشاوره ، به عنوان یک نیاز اساسی و منطقی و گسترش مراکز و هسته های مشاوره دانش آموزی
2-ارتقای سطح کیفی و به روز رسانی مشاور با مدیریت انگیزشی و ارتباط مستمر بین مدرسه و خانواده و ایجاد بستر مناسب به منظور آموزش و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی
3-حرکت در راستای نظام جامع راهنمایی ، مشاوره و خدمات روانشناختی در آموزش و پرورش
4-پژوهش محوری در مشاوره و استفاده از پژوهش های انجام شده در حیطه فعالیت های مشاوره ای
5-تقویت جایگاه و شان مشاوره مبتنی بر پرورش اندیشیدن درست ، منطقی و آزاد و پاسخ منطقی به سئوالات و ابهامات و تقویت تفکر و تعقل و قدرت نقادی و ایجاد روحیه نقد و پرسشگری
6-تقویت باورمندی راهنمایی و مشاوره و تلاش برای ارتقاء معنوی خانواده ها و توجه به تربیت فردی و خانوادگی دانش آموزان
7-تقویت نگاه اسلامی – بومی به فعالیتهای مشاوره ای و اهتمام به ارتقاء معرفت و بصیرت دینی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی برای معلمان و دانش آموزان
8-تقویت نگاه تلفیقی ( راهبردی و عملیاتی) به مشاوره با توجه به اینکه پروریدن و پرورش یافتن و تربیت از اهداف خلقت است و مشاوره تکنیکها و فنونی برای رسیدن به اهداف فوق است.
9-آسیب شناسی وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب و تلاش برای تحقق نظام جامع مشاوره و روانشناختی
10- لینک شدن با دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاهها و مراکز علمی
11-تقویت مشاوره در سطوح مختلف تحصیلی و آموزش و توانمند سازی همکاران و دانش آموزان بعنوان ضرورت و یک نیاز جدی
12- برنامه ریزی فعالیتها و برنامه های مشاوره ای در مدارس در راستای بهبود مدیریت آموزشگاهی باایده دانش آموز محوری
شیرازی در پایان : خواستار عملیاتی نمودن موافقتنامه شاخص های مشاوره ای در تمامی مدارس استان شدند.
منبع خبر : اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان سیستان و بلوچستان