ورود | عضویت

** تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است **

پایگاه خبری مشاورنیوز

جدیدترین اخبار، مقالات، همایش و کارگاه های مشاوره و روان شناسی در ایران

MOSHAVERNEWS PSYCHOLOGY & ADVISING NEWS

کارنامه سلامت رفتاری 258 هزار دانش آموز روی میز کار مدیران مدرسه

تهران - ایرنا - رییس اداره مشاوره مدارس شهر تهران ضمن اعلام آمادگی همکاری همه جانبه با ستاد مبارزه با موادمخدر جهت اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد گفت: تاکنون کارنامه سلامت رفتاری 258 هزار دانش آموز مقطع متوسطه را به مدیران مدرسه ارائه کرده ایم.

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، «ابوالفضل رحمانی» با بیان اینکه بیش از یکهزار و 500 مشاور متخصص با مدارس پایتخت همکاری دارند، افزود: پیشگیری از اعتیاد موضوع مهمی است که در آموزش وپرورش شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد به مواد مخدر، طی ارزیابی دقیق از سلامت روانی و رفتاری دانش آموزان طی دو سال گذشته بیش از 126 هزار دانش آموز متوسطه در سال 91 و 132 هزار دانش آموز متوسطه دیگر در سال 92 در 42 مولفه رفتاری و چگونگی اوقات فراغت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رییس اداره مشاوره مدارس شهر تهران با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 399 پروفایل و نیمرخ روانی مدرسه ای دانش آموزان متوسطه صادر شده، ادامه داد: این پروفایل ها به عنوان کارنامه وضعیت سلامت رفتاری و روانی روی میز کار مدیران مدرسه قرار گرفته است.

به گفته رییس اداره مشاوره مدارس شهر تهران، رفتارهای پرخطر، خشم، افسردگی، نگرش نسبت به خانواده، حمایت های اجتماعی و چگونگی اوقات فراغت از جمله مولفه های رفتاری است که در دانش آموزان 12 تا 18 سال مورد بررسی قرار گرفته تا برای کمک به آنها قدم های موثر برداشته شود.

رحمانی با بیان اینکه نقطه به نقطه مدارس متوسطه شهر تهران از نظر 42 مولفه رفتاری آسیب شناسی شده است، گفت: در مرحله بعد، کمیته های 19گانه ارتقا سلامت روانی و رفتاری در مناطق آموزش و پرورش تشکیل دادیم.

وی افزود: دانش آموزان در معرض اعتیاد در یک یا چندین مولفه ارزیابی روانی و رفتاری، کاستی داشته و به ما جهت پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر هشدار می دهد.

رییس اداره مشاوره مدارس شهر تهران ادامه داد: دانش آموزان بر اساس این مولفه ها به پنج دسته پایین، بسیار پایین، متوسط، بالا و بسیار بالا تقسیم شده و نتایج به صورت نموداری در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته، همچنین اصل کار و فعالیت ما در این زمینه مداخله روانشناسانه بعد از آسیب شناسی است که اکنون نقشه راه ارتقا سلامت رفتاری و روانی دانش آموزان تهیه شده است.

رحمانی با بیان اینکه ارکان چهارگانه شورای مدرسه و آموزش، اتاق فکر هسته ها و مدیران منتخب، شورای پرورشی در مناطق و کمیته منطقه ای در این راستا تشکیل شده و امسال با قوت بیشتری فعالیت می کند، از برگزاری 15 جشنواره در 15 منطقه در راستای پیشگیری از اعتیاد و ارتقا سلامت روانی خبر داد و گفت: با توجه به بررسی 42 مولفه رفتاری دانش آموزان، حمایت های بیشتری را در این رابطه نیازمندیم.

رییس اداره مشاوره مدارس شهر تهران افزود: گفتمان سازی، ارائه مشاوره، مقاوم سازی در مقابل اعتیاد، همچنین استفاده از هنر برای پیشگیری و اتکا به رویکردهای علمی و پژوهشی باید جهت مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

رحمانی با بیان اینکه برنامه های اداره مشاوره مدارس در سال های آتی نیز ادامه می یابد و در رابطه با پیشگیری از اعتیاد مقطعی عمل نمی کنیم، تصریح کرد: دانش آموزان باید مهارت حل مسایل و مشکلات را فراگیرند. نوجوانان ما اکثرا به دنبال راحت ترین راه حل هستند و حل مساله را فرا نگرفته اند.

وی تاکید کرد: باید لایه هایی از آموزش های متنوع را به صورت هدفمند ارائه کرد تا بتوان نوجوانان را در مقابل اعتیاد واکسینه ساخت. با این راهکار گرایش به مصرف مواد به طور چشمگیر کاهش یافته و حتی دیگر نیازی به انسداد مرز جهت جلوگیری از مواد مخدر نیست. این زمان می توان گفت در حوزه پیشگیری از اعتیاد موفق عمل کرده ایم.

رییس اداره مشاوره مدارس شهر تهران از آغاز همکاری های بیشتر با ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: آمادگی همکاری همه جانبه با این دستگاه را جهت تحقق رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر داریم.

وی افزود: نقشه آسیب پذیری دانش آموزان پایتخت را احصا کرده ایم. همچنین تاکنون گزارشی از اعتیاد دانش آموزان ابتدایی تهران نداشته ایم اما معتقدیم پیشگیری از اعتیاد را حتی باید از دوران پیش از مدرسه انجام داد تا در آینده به دلیل مشکلات رفتاری، خانواده ها به این بلای شوم اجتماعی گرفتار نشوند.
 

www.irna.ir

آشنایی با روان شناسان
دکتر کیانوش زهراکار
دکترای تخصصی مشاوره
 
عضو هیئت علمی دانشگاه  خوارزمی تهران
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه خوارزمی در سال ۱۳۹۲
 
پژوهشگر برتر منتخب استان تهران در سال ۱۳۸۸
 
پژوهشگر برتر منتخب دانشگاه آزاد اسلامشهر در سال ۱۳۸۷
 
پژوهشگر برتر منتخب استان لُرستان در سال ۱۳۸۳
 
دانشجوی برتر منتخب دوره دکتری در سال ۱۳۸۲
 
استاد راهنما و مشاور بیش از 100 پایان نامه تحصیلات تکمیلی
 
 
دکتر امیرهوشنگ مهریار
-سال تولد: 1315 
رتبه علمي: استاد
تحصيلات:  Ph.D ـ روانشناسي ـ لندن ـ (1344) 1965
1. دانشگاه شيراز، شيراز ـ پژوهشي/ آموزشي/ اجرايي ـ رئيس مركز جمعيت‌شناسي، سرپرستي
2. دانشگاه هاروارد، دانشكده پزشكي بوستون ـ پژوهشي ـ Post-Doctoral
3. دانشگاه پنسيلوانيا، فيلادلفيا ـ پژوهشي/ آموزشي ـ استاد مدعو
4. سازمان بهداشت جهاني ـ پژوهشي ـ مشاور علمي
5. مؤسسه عالي پژوهش در برنامه‌ريزي ‌و توسعه تهران ـ پژوهشي/آموزشي/ اجرايي ـ استاد ـ رئيس گروه
 
 دكتر حمزه گنجی
متولد : دوم فروردين‌ماه سال 1321 در هادي‌شهر از بخشهاي شهرستان مرند ب
کارشناسی :رشته زبان فرانسه 1344
کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران  رشته علوم تربیتی
دکتری   : 1351  دانشگاه مون پلیه (فرانسه)
 دکتر محمود ساعتچی

1-ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1344.
2-ليسانس نظامي از دانشكده پياده نظام ارتش (شيراز) در سال 1345.
3-فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران در سال 1347.
4- دكتراي (Ph.D.) روانشناسي از دانشگاه اله آباد (Allahabad University) هندوستان در سال 1353.
5- طي دوره تخصصي راهبردها، فنون و روش هاي عملي كاربردي روانشناسي در برگزاري دوره هاي آموزش مديريت عالي در كالج هنلي (Henly)، انگلستان (لندن) در سال 1357.
پروفسور سعید شاملو،( بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران)
متولد : سال 1308 در ملایر
کارشناسی : دانشگاه جورج واشنگتن
کارشناسی ارشد:  دانشگاه ایالتی واشنگتن
دکتری   :  دانشگاه ایلی نویز در رشته روان نشاسی بالینی 
فوق دکتری  : دانشگاه ایلی نویز در رشته رواندرمانی
 دکتر یوسف کریمی

سال تولد : 1323 
محل تولد : قزوین 
کارشناسی آموزش ابتدائی از دانشگاه ابوریحان بیرونی سابق
کارشناسی ارشد  در رشته روانشناسی تربیتی در سال 1353(1974) از دانشگاه ایالتی بال در ایالت ایندیانا 
دکتری در سال 1356(1977) موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روانشناسی تربیتی، از دانشگاه ایالتی فلوریدا
یشان دارای سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا با سمت مربی رتبه اول هستند.
تالیفات : روانشناسی اجتماعی،نگرش و تغییر نگرش و..

دکتر  بهروز بيرشك
 متولد فروردين۱۳۲۷- تهران
فارغ التحصيل دانشگاه ملى
فوق ليسانس روانشناسى مشاوره - ۱۳۵۳ از دانشكده ايلينوى آمريكا
اخذ مدرك دكترى - ۱۳۵۷ از دانشكده ايلينوى
عضو هيأت علمى دانشگاه علوم پزشكى ايران
فعاليت در انستيتو روانپزشكى تهران
راه اندازى بيمارستان روانى حضرت زهرا (س)
دكتر سيمين حسينيان
متولد  : ۱۳۳۱
مرتبه علمي: استادتمام دانشگاه الزهرا
تحصيلات: دكتري
گروه آموزشي:مشاوره
محل تولد: تهران
دكتراي مشاوره ،كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي ارشد مشاوره، كاليفرنيا-لس آنجلس آمريكا
كارشناسي مشاوره ،؛دانشگاه تهران -ايران
دکترشکوه نوابى نژاد
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه 
- عضو هیأت امناى دانشگاه 
زندگینامه بزرگان روان شناسی / مشاور نیوز
دکتر محمود گلزاری
 سال تولد : ۱۳۲۸ 
محل تولد :  شهر سیرجان در استان کرمان 
تحصیلات:
کارشناسی: رشته روان شناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی‌ارشد: رشته روان شناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران
پایان نامه: ساخت و اعتبار یابی مقیاس افسردگی کودکان (CDS). 
دکتری: روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی
معرفی بزرگان روان شناسی و مشاوره / مشاور نیوز

دکتر علی دلاور 
در سال 1320
محل تولد : خرم آباد 
در سال 1358مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمودند
 مرتبه علمی : استادی
 تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.
دکتر  علی محمد  نظری
مرتبه علمی:دانشیار( گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه خوارزمی )
آدرس پست الکترونيک:[email protected]
صفحه اينترنت شخصی:http://cvs.khu.ac.ir/fa/nazari.htm
سوابق تحصیلی
دکتری:  مشاوره خانواده
کارشناسی ارشد:مشاوره و راهنمایی 
کارشناسی:مشاوره و راهنمایی 

صاحب كرسي استادي گروه مشاوره و راهنمايي دانشگاه خوارزمی (تربيت معلم سابق )

در سال 1324 در يك خانواده روحاني در شهر مشهد متولد شدم. تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در زادگاهم به پايان رساندم و در سال 1346 در دانشسراي عالي به تحصيل در رشته مشاوره و راهنمايي مشغول شدم. اولين كتاب خود را در سال 1349 در حالي كه دانشجوي سال سوم دوره كارشناسي بودم با نام مشاوره در چاپ رساندم. در سال 1350 در وزارت آموزش و پرورش با سمت «مشاور راهنمايي تحصيلي» مشغول خدمت شدم. تحصيلات كارشناسي ارشد خود را در رشته مشاوره در سال 1351 در دانشگاه تهران شروع كردم. در سال 1351 1352 با همسرم خانم دكتر ستيلا علاقبند ازدواج كردم. ثمره اين ازدواج سه فرزند با نام‌هاي سعيد، سميه و آزاده است. فرزندانم به ترتيب در رشته‌هاي كامپيوتر، الكترونيك و كامپيوتر تحصيل كرده‌اند.

اطلاعات شخصي:
1- نام و نام خانوادگي: حسن­ پاشا شريفي
2- تاريخ تولد: 1312        
3- محل تولد: سُنقُر (کرمانشاه)
4- گروه آموزشي:روان­شناسي
5- دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامي
6- مرتبة علمي: دانشيار
7- ايميل:[email protected]
سوابق تحصيلي:
1- اخذ مدرک ديپلم از دانشسراي مقدماتي کرمانشاه در سال 1332
2- اخذ ديپلم ششم متوسطه در رشتة ادبيات به صورت داوطلبانه در سال 1334
3- کسب ليسانس علوم تربيتي در دانش­سراي عالي در سال1341 در تهران
4- کسب فوق ليسانس مشاوره و راهنمايي از دانشگاه تربيت معلم تهران در سال 1348
5- دکتراي روان شناسي در دانشگاه علوم و تحقيقات تهران در سال 1368
نظر سنجی
از نظر شما کدام بخش از مطالب سایت مفید و کاربردی تر هستند ؟
نمایش نتایج